2021年1月16日 星期六

財政乘數理論

Source: 兩工會促額外寬免公務員薪俸稅 稱可「振軍心助經濟」 稅務專家批理據薄弱

近日有政府工會用「財政乘數理論」提議單為公務員提供額外薪俸稅寬免, 匪夷所思到連建制精英都頂唔順. 當然在市井謾罵既香港拋D理論出來, 比D唔識既人睇以增加「理據」搏下, 搏到有著數, 搏唔到又冇損失, 背後邏輯就好似警察拉左人先, 告得入可拎credit, 告唔入又冇損失一樣.

投資者不需理會經濟理論去賺錢, 卻可以理解經濟理論去了解世界. 「財政乘數理論」(Fiscal Multiplier) 是由知名既經濟學者凱恩斯(Keynes)既學生卡恩 (Richard Kahn)提出.

近100年有兩個最大既經濟學派, 一個是凱恩斯派, 由佢本人領軍, 一個是奧地利派, 領軍者係海耶克 (Hayek), 兩者就好似民主同共和, 周瑜同諸葛亮一樣, 是一種永恆既較量. 在經濟衰退下, 凱恩斯主張印銀紙增加消費刺激經濟, 而海耶克主張這種假象是自欺欺人, 自由市場既無形之手長期會自我修正, 痛苦是一定的, 政府既干預只會製造更多問題, 之後就出現凱恩斯最出名既一句: 「長期來看我地都係會死 (In long run we are all dead)」

海耶克既理論是正確而且合理, 可是盡可能避免所有痛苦既人性, 令美國政府大多數以凱恩斯派為政策背書, 說到底就算長期健康, 總統都唔再係我, 但如果我而家幫大家先止痛, 之後有咩事已經唔係我既問題.

可是就算未計凱恩斯定海耶克好. 政府工會用「財政乘數理論」既理據都同凱恩斯派既原意不同, 所以真正既笑話就係當一班人好認真地拎一D佢地都唔係好明既野出來為自己爭取一D唔應得既利益, 呢個比直接講笑話更好笑, 因為可以笑兩次.


沒有留言:

張貼留言