2021年2月19日 星期五

價值投資者不投資高PE的公司嗎?


農曆新年假寫完PE三部曲同2020基金報告, 準備投入返Youtube, 但最後想寫多兩篇Blog, 回應埋兩個坊間長期對價值投資誤解既問題.
  1. 價值投資者不投資高PE的公司
  2. 價值投資者不投資科技公司
其實無論係今年年頭在Youtube開始拍既價值投資101, 定農曆新年冇野做寫返Blog, 背後都只有一個動機, 就係希望令觀眾讀者清楚認識同正確理解咩係價值投資, 這包括

  • 清理坊間對價值投資既誤解
  • 清理價值投資者本身對價值投資既迷思
  • 更正一些以為自己係價值投資者, 但其實唔係既人
  • 更正一些認為自己不是價值投資者, 但其實係既人
  • 揭穿一些深知自己唔係價值投資者, 但仍用價值投資之名獲取利益既人

不少人覺得兩個其實是同一個問題, 例如科技公司的PE通常都很高, 而價值投資者不投資高PE的公司, 所以價值投資者不投資科技股. 但其實真正有認真思考過背後邏輯的人, 不難看出是兩個完全不同的問題. 如果

  • 有間傳統 (所謂舊經濟) 公司的PE很高, 或
  • 有間科技 (所謂新經濟) 公司PE很低

價值投資者是否都一定不會投資? 定學坊間所謂咩都「兩者之間拎個平衡」, 或者要
 
  • 接受新時代已來, 而家個市PE係咁高, 價值投資已失效, 但將來可能復活
  • 價值投資者應該改革, 以前既價值同而家既價值唔同計法

對於前者, 如果讀者清楚理解在PE三部曲的結論, 就應該意識到仲問第一條問題既人, 仍然未能脫離「睇PE」既錯誤, 我在最後一篇引用巴菲特的答案總結: 「諸如股息收益率, 市盈率或賬面價值, 甚至增長率之類的通用標準與估值無關, 除非它們能為企業現金流的數量和時間提供到線索」

價值投資在乎的是公司生產現金的能力, 這同PE有點關係, 因為E就是其盈利能力, 太高PE通常被理解為其盈利能力不足支持現在的價格, 但是巴菲特清楚指出, PE沒有為我地提供任何關於企業現金流的數量和時間的線索, 所以PE沒有用. 我舉個例子:

A公司 (不需理會是否科技公司) 而家股價$10, 每股盈利為$0.1, PE是100倍, 坊間一般理解價值投資者一定唔會買, 因為太貴了, 如果A公司是科技公司, 坊間就會自行提出不知是否正確的理論去證明佢「貴得有道理」, 如果A公司係傳統公司, 坊間就會認為「唔好掂」, 呢間野好快死.

現在有位人兄, 手上有資料知到呢間公司未來5年, 每年每股盈利會有5倍既增長, 2021年每股盈利為$0.5, 2022年為$2.5… 2025年每股盈利將高達$312.5! 這樣今天雖然PE是100, 但$10實在平到喊, 佢決定訓身掃貨, 因為佢知唔使等到2025, 下一份業績報告一公佈每股盈利為$0.5, 股價已經唔會再係$10. 現在快速去到2025年, 公司A股價已經到$3000, 每股盈利如佢所料有$312.5, PE只有9.6, 那些扮價值投資既財演會唔會2025先同你講, 現在PE 9.6很平呀! 可是$10已掃貨既人兄已經放左大部份, 因為佢知道未來5年 (2025-2030), 公司A冇可能再有每年500%的增長.

如此簡單的例子, 正常IQ的人都可以看到, 以PE 100買入公司A的人兄絕對是一名價值投資者, 事實上由頭到尾佢毫不關心公司A的PE, 他關心的是這間公司有多大機會, 未來5年可以keep住有5倍的盈利能力, 如果佢有足夠資料同信心就會用力買下去, 反而關心PE的只會是那些對價值投資毫不了解的人.

很多科技公司其實就是公司A, 但更多科技公司扮公司A, 未來5年每年增長5倍只是吹出來吸水, 另一邊傳統公司也可以做到公司A既成績, 所以重點不是科技不科技, 新定舊經濟, PE高定低, 而係呢間公司有冇我作為價值投資者所關心既價值, 呢個價值就係創造盈利既能力, 希望呢篇可以幫助那些仍然受PE困擾既投資者. 下一篇我地會睇埋另一個迷思: 價值投資者是否不投資科技公司?

5 則留言:

  1. 再次衷心感謝😇!今次又再明多多多了~~
    令我又有一個好奇,點解calvin您會願意不斷做一啲咁吃力不討好,甚至係無回報的事?因為由止凡youtube了解到您曾放棄做呢啲,但現在又願意繼續花時間同精力點醒我呢啲 羊🐑~~真係無限感謝😊

    回覆刪除
    回覆
    1. 我想係性格問題, 我做野其實唔係好理其他人既睇法, 就算冇觀眾我都所謂, 最重要係開心同覺得有價值, 反之如果太多人睇, 一定有D路人甲乙丙既煩人, 咁我未必想做. 但整體來講, 無論拍片定寫字, 最大得益既都係自己, 因為要講比人聽, 必須重新思考自己有冇野係理解錯, 有冇新既知識, 同有冇樣之前睇唔到既問題.

      刪除
    2. 同埋邊到提過我曾經放棄? 可能佢get錯左, 我只係比較隨心, 冇時間或冇心情就唔會迫自己做, 到有返心情就會做返. 但有冇心情同有冇人睇係冇關, 而係果期我有冇時間同有冇野想講.

      刪除
    3. 我諗與人分享都係一個重新認識的過程,中中又有新的體會。

      刪除
  2. Thanks for pointing out the fallacy of PE that is being widely used by Stock Critics.

    回覆刪除